piątek, 20 grudnia 2013

Podstawowa konfiguracja


Na samym początku warto zastanowić się w jakim środowisku oraz korzystając z jakich narzędzi będziemy wytwarzać soft.

 Na sam początek polecam książki , które po przeczytaniu bardzo mi pomogły poskładać to wszystko w całość :


 - Java power tools
 - Sonar code quality
 - Jenkins the definitive guide
 - Jenkins continuous integration cookbook
 - Release it
 - JBoss 5 Performance Tuning
 - Continuous Deliery
 - Maven (reference)
 - Building Scalable and High-Performance Java Web
 - JUnit in Action
 - JUnit
 - Web services testing with soapui
 - Selenium 
 - Selenium 2
 - Xunit test pattern

Ja używam :
Ubuntu - bo uważam , że wiele rzeczy mogę zrobić szybko i łatwo.
Np skrypty w środowiskach linuksowych są niesamowite .
Shell też jest dużo lepszy niż konsola windows (teraz używam fish'a) wcześniej był to bash .

STS  - bo używam springa a jednocześnie mam spore doświadczenie w eclipsie.
 Poza tym ma  Insight + tcServer - a to już sporo daje :)

Maven  -  mam również duże doświadczenie ale próbuje już używać gradle , zgodnie z trendem przejętym z innych frameworków jak Spring czy Hibernate.

Jenkins - bo po prostu jest najlepszy ;)

Nexus - tu wybór był również nie duży . Ale jestem przekonany do Nexusa bardziej niż do Artifactory.

GIT - bez dyskusyjne jest najlepszy z pośród VCS . W szczególności jak robisz dużo branch'y i merge'y.  Jak daje radę z jądrem linuxa to tym bardziej da radę z moimi wypocinami.

W STS używam eGit dla mnie jest jak najbardziej ok . Używam go głównie do przeglądania różnic podczas operacji merge.  Z konsoli wystarcza mi git + czasem odpalam gitk.

Sonar -  chce wiedzieć przynajmniej  poglądowo jak wygląda od strony QA mój kod .

JMeter , Grinder - testuje sobie wydajność

SoapUI - testuje WS i REST  , w pewnym sensie też JMeter to potrafi.

Gerrit - to jest w trakcie testów . W każdym razie jest to code review tool.

Scala - w trybie REPL ( programowanie eksperymentami)

JVISUALVM dawniej visualvm  - monitoring JVM

JConsole - monitoring JVM

Jstat , Jmap , Jhat - używam do wykrywania problemów wydajności

Selenium - testy UAT

Luke - indeksy lucene

Portecle - generacja i zarządzanie kluczami i cerfyfikatami

RestClient-UI - testowanie dla REST






































Moja podstawowa konfiguracja dla :
 -  bash (aliasy , exporty),
 -  git (alias + konfiguracja),
 -  eclipse (formatter , save action , editor , ini , oraz spis pluginów)
    to wszystko znajduje się  tutaj

dalej -> 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz